neděle 30. října 2016

Moje spiritualita

Co kdybych jednou napsala normální článek? To by bylo dobrý, že? Třeba mě zase trochu líp poznáte a já sama sebe taky. Ikdyž, ono i přes ty články o tom, jak je svět nesnesitelnej, se dá docela dost o mně vyčíst. Takže normální berte v rámci mezí. Co se mě týče, nic není normální.

Jakej je lepší čas na to, psát o své spiritualitě než právě konec října. Dnes kolem půl sedmé nastane novolunní - to ještě posiluje tento čas, kdy všechno staré končí a nové začíná. Tradičně se slaví svátek Samhain - pohanský nový rok - 31.10., avšak když nám tak krásně vyšel nov na večer před ním, byla by škoda, kdybychom si toho nevšimli. Tudíž pro mě letos období konce a začátku připadá na dnešek večer a táhne se až do zítřka do noci. Vidíte? Pohanství není pevně dané, následuji znamení přírody.

Možná jste si již všimli, možná ne. Jsem divná osoba se sklonem k častým depresím. Zatím jsem vypozorovala, že proti těmto smutným stavům mé mysli funguje organizace, rutiny a přehledný pořádek. Problém je, že téměř nic ve mě nemá své místo. Tak, jak třeba někdo cítí, že by měl něco dělat, že je to jako kdyby "jeho"- tak to já nemám. To mi poněkud zhoršuje ty rutiny a organizovaný život vytvářet - prostě nevím kdo jsem. Jak kdyby mi bylo 14 let, akorát je to bez pubertálních výkyvů na veřejnosti. (Vetšinou.)

Jediná věc, kterou jsem konečně objevila, že ke mě patří je moje spiritualita, kterou vám záhy popíšu. Za svůj život jsem si prošla dlouhou cestou duchovna. Takhle nějak asi vypadala moje časová linie (roky jsou orientační, nepamatuji si to přesně):

0-15 let - vychovávána jako křesťanka (potom už si mamka uvědomila, že to nemá cenu)
9 let - fascinována nadpřirozenem
10 let - experimentátor - vědecky a prakticky jsem se snažila napodobit účinky různých kouzel, které jsem viděla v televizi
11-13 let - snění o jiných světech pomocí četby (hlavně W.i.t.c.h. komiks) a chování se tak, jako bych byla v tom světě i v naší realitě
14 let - vidím seriál Charmed a začínám objevovat, že něco takového doopravdy existuje
14-15 let - snažím se s kamarádkou napodobit kouzla a praktiky ze seriálu, ale začínám chápat, že to asi nebude úplně to pravé ořechové
16 let - objevuji seminář eklektického čarodějnictví ve Vysokém Mýtě u Ivety A. Woodové, jedu na něj a začínám chápat o co jde, považuji se za eklektickou čarodějnici, projdu si prvním stupněm zasvěcení reiki a objevuji taje energií v nás (aura, čakry atd.)
17 let - dávám si inzerát do wicca listu, že hledám někoho, kdo mě zaučí, ozývá se mi její správce a současně můj dobrý kamarád, od této doby se scházíme a povídáme si o všem možném, co s tím souvisí a já pořád chápu maličko, ale jsem vděčná za tu možnost otevřít svou hlavu novým perspektivám, přecházím k Wicce, začínám s divinací přes kyvadlo, Tarot, prohlubuji můj vztah k přírodě, stávám se vegetariánkou
18 let - kamarád mě uvede do společnosti, která se zajímá o podobné věci, potkávám další přátele
19 let - potkávám další a další lidi a získávám nové perspektivy o životě, moc se mi nelíbí, jak uvažují, jako kdyby byly svým způsobem namyšlení, tudíž se stahuji a setkávám se jen se třemi kamarády se kterými si rozumím i když mají úplně jiný pohled na svět.
20 let - ztrácím důvěru k Wicce a přesouvám se přes germánské až ke keltskému pohanství
21 let - studuji krystaly a byliny, prohlubuji svůj vztah ke všemu živému, stávám se vegankou
22 let - začínám se znovu socializovat, jsem silnější a tudíž zvládnu pojmout ostatní a jejich názory, objevuji Teal Swan a její filozofie začíná zapadat do té mojí, začínám chápat jak funguje svět a jak funguje naše mysl, tělo, duše..
23 let - plně se věnuji filozofii které říkám "universalismus" učení o vesmíru jako Bohu v nás a zapomínám na mé pohanské kořeny
24 let - Začínám se věnovat častým meditacím, probíhá fůze tří směrů "Universalismu", "Čarodějnictví", "Naturalismu" a já začínám pociťovat, že moje cesta je konečně zformovaná, konečně vím, co je "moje". Alespoň něco je v mém životě úplné.

A co vlastně zastupují tyto tři směry?

UNIVERSALISMUS
Universalismus, jak jsem se dozvěděla teď na semináři, už na české hermetické scéně existuje, součástí tohoto směru je prý i pan Nakonečný a jiní slavní hermetici, ale nenechte se mýlit - já k nim nepatřím. Tento termín jsem začala používat proto, protože část mé víry potřebovala být pojmenována (ano, je to organizační obsese), ale shoda názvů je čistě náhodná, ikdyž co jsem slyšela, tak Universalisté mají prý tu základní myšlenku dost podobnou tomu, jak svět vidím já.

Důležitý bod tohoto mého směru je, že nemám určitý panteon bohů, který bych uctívala, jak to je zvykem v různých pohanských směrech. Nejvyšší hodnotu přikládám Vesmíru jako takovému, jeho Energii, kterou považuji za posvátnou a božskou. Jednoduše řečeno, mám jediného nejvyššího boha a tím je Vesmír/Universum.

Další důležitou myšlenkou tohoto směru je, že základem každého z nás je "kousek" této posvátné energie - naše duše, tudíž my sami jsme Bůh. Narodili jsme se do tohoto světa (/dimenze), abychom mohli sami sebe poznávat z různých perspektiv (rozuměj životních linií) a tím rozšiřovat naše vědomí (rozuměj vědomí celku - vědomí božství). Je to asi celkem těžký na pochopení, myslím, že tohle pro dnešek stačí. Jen bych ještě chtěla říct, že dle mého názoru existují všichni bohové všech panteonů a všechny možné bytosti, ale tahle vesmírná energie je prvopočátek božství, ze které všechny tyto bytosti a bohové vycházejí a jsou vytvořeni. Stejně jako my, lidé. Akorát oni existují v jiných vesmírných rovinách(/dimenzích). A nejsou to bytosti jako my, ale nýbrž soubory nějakých kvalit a vlastnosti, které byly člověkem nějakým způsobem zformovány do tvaru a mnohdy personifikovány.

K tomuto směru také zařazuji všechny moje poznatky o této energii v nás, jejímu systému průchodu, její akumulaci, vše co se jí týče. (například čakry, naše energetická těla..)

Tak. Možná to v budoucnu ještě nějak rozvinu, kdyby jste něco nechápali, klidně se ptejte. Možná někomu potvrdím, že jsem ještě více šílená než si myslel, ale to je v pohodě. Já jsem s tím v míru.

ČARODĚJNICTVÍ
Z tohoto směru si beru jen nějaké techniky, které můžou být ochranné, zážitkové, léčivé a jiné, například vytvoření kruhu při nějaké spirituální činnosti. Přiřazení barev, bylin a krystalů k určitému záměru. Sledování fází měsíce a poloh slunce. Důležité jsou techniky, které dokážou člověka dostat do změněného stavu vědomí. Tady jsem hodně na začátku. Vím, že někdo a dle mého názoru myslím že hodně lidí, používá ke změnám vědomí drogy. Ty já nepoužívám a nikdy nebudu. Pro mě to není bezpečné a bije se to s tím, čemu věřím a to je to, že tehdy když je člověk připravný přejít do změny stavu, tak tam přejde. Drogy jsou hrozně nárazové a můžou způsobit více škody než užitku. Všechno se dá zvládnout bez nich, ale trvá to déle. Já používám k tomuto účelu meditace, které jsou doprovázeny určitou hudbou, vůní, předměty, a jinými věcmi, které mají stejný význam, tudíž posilují energii toho účelu za kterým jdu.

Přes změněný stav vědomí se můžeme dostat právě k těm bytostem, které jsem zmiňovala výše a komunikovat s nimi. Například se můžeme dostat i k našim zemřelým předkům - na to je právě nejlepší čas Samhainu. Můžeme vidět sebe jako mapu, která nám ukáže všechny problémy a bloky v nás - to například vytváří droga Ayahuasca, ale jak říkám, vše se dá zvládnout bez drog. Já k tomuto účelu používám něco, co zatím nevím kam zařadit. Vzhledem k tomu, že je to taky technika pomocí které měníme realitu prostřednictvím léčení sama sebe, tak asi do čarodějnictví. Je to technika PSYCHOANALÝZY a PŘEPROGRAMOVÁVÁNÍ neboli léčení toho co se nám za tento krátký život na zemi stačilo hluboce zarýt do naší duše a škodí nám.

Další odvětví, kterému se občas věnuji jsou asi nejjednodušeji řečeno "kouzla" neboli ZMĚNY REALITY K OBRAZU MÉMU. Což je ale tak složité, že nevím, jestli se do toho mám teď pouštět. Jen chci říct, že než je člověk schopný opravdu vykonat nějaké "kouzlo", které bude fungovat přesně tak, jak on chce, MUSÍ mít alespoň rámcově hotovou právě tu psychoanalýzu a léčení sebe sama. Jinak se prostě stane mnohdy nic nebo něco úplně jiného - ale opravdu mnohdy nic. Tudíž se nemusíme bát, že nějaký zlý nevyrovnaný kouzelník zařídí konec světa. Tak to nefunguje. Když si člověk projde tím sebeléčením, nezůstane v něm žádná zloba, žádné zranění, nic, co by v člověku zbuzovalo potřebu někomu ublížit. Tudíž kouzla fungují jen tehdy, když je člověk nejvíce vyrovnaný jak to jen jde. Takže "zlí lidé" (dávám to do uvozovek, protože zlí lidé neexistují - jen poškození a to se dá spravit) nemohou měnit realitu a pokud si najdou nějak cestu a povede se jim to, vždy to bude s následky. Nikdy to nebude tak, jak oni sami očekávali.

Doufám, že je to trochu srozumitelné, teď se pojďme vrhnout na tu jednodužší část :)

NATURALISMUS
Jak už název napovídá, je to v podstatě hluboký vztah s přírodou. Svým způsobem je pro mě příroda posvátná. Je mým chrámem. Tohle úzce také souvisí s čarodějnictvím, protože v něm právě sleduji různé fáze přírody, využívám nejen byliny a krystaly a také slavím svátky kola roku, které pocházejí z keltského pohanství. Oslavují jak aspekty čarodějnické (například Samhain - oslava zemřelých) ale i aspekty přírody (nastává její hluboký spánek - poslední přípravy na zimu).  Tady tu část mám v podstatě převzatou z germánského a keltského pohanství - tento základ obojího ve mě vždy zůstal i když vše ostatní opadlo.

Tohle je fúze tří až čtyř různých směrů, které vytváří moji víru a spiritualitu. Kdybych měla pojmout všechno, tak bych o tom mohla napsat knihu. Je to vše okrajové a napsáno tak, jak to chápu já. Každý člověk může mít jiné vnímání tohoto a těch ostatních světů. Možná něco pochopíte ne tak, jak jsem to myslela. Kdyby se tak stalo a něco by vám přišlo prostě divný, raději se mě zeptejte, abychom si to vyjasnili, než dělat nějaké předčasné závěry.

Budu ráda, když mi také napíšete něco o vaší spiritualitě.

Je podzim, čas duše. Samhain - čas hloubky.

Užijte si ho.

xoxo

N.

1 komentář:

  1. Jsem narozená 2. listopadu a mám za sebou hledání a objevování hodně podobné,ale také už mám hodně nažito. Pěkný den Soňa

    OdpovědětVymazat