neděle 12. června 2016

Bezlepkové muffiny

Ani jsem nečekala, že se mi tak skvěle povedou. Našla jsem si na internetu recept od minimalistbaker na bezlepkové vegan muffiny a zjistila jsem, že některé ingredience nemám nebo je nechci použít (jako třeba cukr), takže jsem si recept komplet přetvořila a tady je výsledek. :)


Co budeme potřebovat (na 12 velkých muffinů nebo na hoodně malých :D hrnek má 250ml ) :

2 lžíce lněného semínka + 4 lžíce vody
1/4 hrnku kokosového oleje
1 banán
1 hruška nebo jablko
čtvrt hrnku javorového sirupu
6 sladkých čerstvých datlí
špetka soli
1,5 čajové lžičky jedlé sody
0,5 čL skořice
půl hrnku rostlinného mléka (pokud si mléko děláte sami - oříškové, můžete použít tu drť a nahradit část vloček)
1 velká mrkev
1,5 hrnku bezlepkových vloček (nebojte, nemusíte kupovat ty drahý, všechny vločky z anglie jsou bez lepku, např. jemné vločky od natural jihlava nebo country life - nebio verze)
1 hrnek bezlepkové mouky (nebo směsi - já použila kukuřičnou hladkou)
oříšky na posyp

Do mixéru vložíme: lněné semínko s vodou, olej, banán, hrušku, sirup, datle, sůl, sodu, skořici, mléko a mrkev. Lehce mixneme. Nechceme úplně pyré - chceme aby tam byly kousky ovoce a zeleniny. Samozřejmě to můžete udělat i složitě - vše si nastrouhat, lněné semínko pomlít a smíchat s vodou (místo vejce) a pak vše smíchat. Já radši jednoduše. :D :)

Pak tuto směs smícháme s moukou a vločkami a můžeme plnit košíčky (po okraj - moc se nenafouknou). Posypeme oříšky a můžeme péct na 190°C. Malé muffiny asi 20 minut, velké asi 35 minut. Průběžně kontrolujte, každá troubamůže péct jinak. 

Doufám, že budou chutnat, pro mě byly dnes skvělou snídaní! :)

xoxo

N.

2 komentáře: