neděle 22. května 2016

Chřestové rizoto

Miluju chřest. Je to pro mě taková ušlechtilá plodina a vždycky když ho mám, tak si ho nesmírně vážím. Tohle rizoto bylo děláno konkrétně z chřestu bílýho, ale můžete použít klidně i zelený. Dobrá zpráva je, že se mi podařilo najít v kauflandu chřest český, takže o to jsem měla větší radost. :)

Budeme potřebovat (pro dva):

240g rýže
2 kostky zeleninového bujónu
4 nožičky chřestu (ty moje byly celkem velké)
2 velké stroužky česneku
1 menší červenou cibuli
čerstvou petržel podle chuti
olivový olej

Jako první si připravíme vývar. Do litru horké vody rozmícháme 2 kostky zeleninového bujónu. Na mírném plameni stále ohříváme. V hluboké pánvi na olivovém oleji necháme zesklovatět nakrájenou cibuli, přidáme propláchnutou rýži (nemám moc ráda škrobové rizoto, ale jestli vám to nevadí, tak nemusíte proplachovat) a najemno nasekaný česnek.

Promícháme, minutku opékáme a vlejeme první naběračku vývaru. Ztlumíme plamen na nejmenší. Chvílemi promícháváme a až se vývar vsákne/vypaří, tak vlejeme další. Asi po deseti minutách přidáme chřest (bez hlaviček) a dále postupujeme pořád stejně. Vlejeme vývar, mícháme a necháme vyvařit a tak pořád dokola. Pokud už se blížíte ke konci vývaru a rýže je stále tvrdá, přikryjte na chvíli pánev poklicí, ať se trochu provaří. Asi tak dvě naběračky od konce přidáme hlavičky chřestu a čerstvou petržel. Rýže by ke konci měla být tzv. aldente - uvařená, ale spíš tvrdší. Pánev odstavíme, přikryjeme poklicí a utěrkou a necháme 10 minut odpočinout. Na talíři už pak jen ozdobíme petrželkou, kdo chce, tak si to může osolit či přidat trochu olivového oleje, ale bujón udělal chuť sám o sobě, takže jsem už žádnou sůl nepřidávala.

Doufám, že bude chutnat! :)

xoxo

N.

Žádné komentáře:

Okomentovat