neděle 28. února 2016

Sbírám, sbíráš, sbíráme

Ó matka příroda. Spojení na celej život.
Chci si najít cestu, jak se jí víc přiblížit, protože když jsem bez ní, honí mě temnota a deprese.

Rozhodla jsem se, že si to tento rok všechno naplánuju, aby se už nestávalo, že mi něco prostě odkvete před nosem.

Prošla jsem si pár knížek a vzpomínek na dětství a utvořila jsem si seznam těch nejběžnějších rostlin, které rostou volně v přírodě tudíž je strašná zábava jít - jak se tak říká -"na ně". Abych uvedla správnej příklad..existuje mnoho lidí, kteří nepozřou houby, ale chodit na ně je pořád hodně baví.
Že, wáz. <3

A ano - já jsem typ člověka, kterej i na tohle potřebuje seznam a plán, protože už asi tři roky po sobě mi mnoho z těchto zábavných plodin uteklo před nosem. Žiju prostě velkoměstským stresujícím životem a příroda mi protíká mezi počítačem, mobilem a papírama.

Jelikož předpoládám, že nejsem sama, tak doufám, že někoho tam venku inspiruji, aby chodil více navštěvovat naši máti a sbírat volné plody. Věděli jste, že zahradní odrůdy malin, jahod a borůvek ztratily většinu svých léčivých schopností? NE? Já taky ne. Až do dnešního průzkumu. Až jednou budu mít tu krásnou obrovskou zahradu u mýho vysněnýho viktoriánskýho domu (nesmějte se, myslím to vážně) tak si tam navezu ty lesní! TAK.

Takže tady je. Můj kraťoučký seznam plodin, na který chci chodit v letošním a každým dalším roce.
Abychom nezapomněli, jak vypadají bez těch obalů a světel v obchoďáku.
Rozdělila jsem ho podle měsíců, abych se pak nevymlouvala, že se mi nějaká ztratila v seznamu.

Březen - medvědí česnek (až do května), maliny list (po celý rok, nejlépe z jara)
Květen - pampelišky, kopřiva (až do září), jahody list, jahody plod (až do srpna)
Červen - černý bez květ, nezralé vlašské ořechy (do 24.června), lípa květ (od poloviny června do poloviny července)
Červenec - borůvky plod (listy až do září), maliny plod (až do srpna)
Srpen - kukuřice, černý bez plod
Září - houby, lískové oříšky, vlašské oříšky, hloh plod(až do října), rakytník plod
Říjen - šípky

Odpusťte mi tu kukuřici, vím, že krást se nemá, ale to je zrovna jedna ta z těch krásných dětských vzpomínek kdy jdem s dědou do pole a já ječím protože po mně leze ušák. :D

Doufám, že postupně jak budu sbírat, tak budu i vytvářet a podělím se s vámi o recepty.

Nezařadila jsem ovocné stromy - ty rostou všude jinak a moc často "na ně" nechodím, spíš nasbírám, když na ně náhodou narazím.

Pište na co chodíte vy, třeba ještě do mého seznamu něco přidám! :)

N.

1 komentář:

  1. Já miluju chodit na houbýýýýýýýýýýý <3

    OdpovědětVymazat