sobota 5. prosince 2015

Oříškovobylinkový paté a guacamole /raw/

Ahoj .)

Momentálně procházím experimentálním obdobím /ikdyž možná by se tak dal nazvat celej můj život/. Guacamole zná asi každej, ale každej ho dělá trochu jinak. Já tam nemám ráda česnek, chilli ani tunu citrónu, to "moje" je trochu víc křupavý a svěží. To bude dnes mým prvním receptem.



Potřebujeme:
1 zralé avokádo
půl papriky (růžně barevných nejlíp)
rajčata - jedno velký nebo hrst malých
jednu malou šalotku
himalájskou sůl
mletý černý pepř
šťávu z jedné osminy citrónu (prostě málo)
můžeme přidat čerstvé bylinky 

avokádo rozmačkáme, přimícháme nadrobno nakrájený ingredience a okořeníme - nemixujte ho, kousky nerozmačkanýho avokáda semtam jsou taky dobrý .)






Jako další recept vám představím naprosto skvělý ořechovobylinkový "paté" (paté by vzniklo, kdybych nebyla líná a mixovala dýl, ale mně to chutná i na malý kousky).

Potřebujeme:
hrnek vlašských ořechů (pokud je namočíte, propláchnete a pak zase usušíte, budou lépe stravitelný => libovolný)
půl hrnku oblíbených čerstvých bylin (já dala hlavně petržel, trochu rozmarýnu a trochu tymiánu - posledně jsem ho dělala jen s petrželí a bazalkou, a taky dobrý)
polévkovou lžíci olivovýho oleje (můžete přidat i víc, pokud to chcete víc "pomazánkový")
čajovou lžičku citrónové šťávy (nebo zas podle chuti)
stroužek česneku
himalájskou sůl
mletý černý pepř

Můžete přidat i řasy (dulse, kelp, nori vločky...) a tím si připomenout chuť oceánu, ale já dnes zůstanu na zemi .)

Všechno naházíme do mixéru, bylinky a česnek trochu předkrájíme ať tam nemáme velký kusy. Špatně se to mixuje, musí se pořád mixér zastavovat a přesunovat směs z krajů do středu. Lepší by byl food processor. Ale pokud nepotřebujete hladký paté, tak stačí 4-5x mixnout a je to. .)

No a co teď s tím? Pokud jíte pečivo, můžete dát oba výtvory na pečivo. Dále se skvěle hodí na krekříky ze semínek (který se daj koupit nebo usušit - odvážnější je zvládnou i v pootevřený troubě - ale to je dost ne-eko).

Jelikož já už pečivo nejím, sušičku nemám a předražený krekry nekupuju (jen ty za dvacku ve zdravce v omeze na svoboďáku - ale ty už jsem snědla), tak jsem využila možnosti být superzdravá a plácla jsem zeleninu na zeleninu. Lodičky/závitky můžete udělat z čehokoliv, já použila ledový salát. Dále mě napadá jiná listová zelenina nebo papriky. Tenký zavináče z cuket by šly určitě taky. Další využití pro ořechovobylinkový paté je, že se dá použít jako pesto na těstoviny - když přidáte víc oleje. Na paté lodičku jsem dala ještě rajče - mám prostě ráda šťavnatý a svěží věci. .) 

tadáááá


N.


Žádné komentáře:

Okomentovat