neděle 16. srpna 2015

Šampón a sprcháč z marockýho jílu

Dobrý poledne přeju,

jak jsem minule psala, měla jsem zálusk na sprcháč z marockýho jílu. Něco jsem smíchala a vyšla z toho super směs, která se dá použít i jako šampón. Skvělý na tom je to, že má i peelingový vlastnosti. Umývám si s ní i obličej po odlíčení. No prostě supersměs.

Používám v ní možná ne uplně známou ingredienci - Mydlici lékařskou. Je to rostlina, která se dřív používala pro její mycí a léčivé schopnosti. Je výborná pro citlivou pleť, léčí akné a exémy. Zatím mám vyzkoušenou směs pouze s vodou, teď mydlice prochází testováním, jestli se náhodou ve směsi nezačne kazit. Dám vedět. .)

EDIT: po 3 dnech se mydlice zkazila, takže ji použijte jen pokud necháte směs v lednici. S vodou funguje taky skvěle a nezkazí se. .)



Co budete potřebovat:
100ml marockýho jílu
200ml odvaru z mydlice nebo vody (odvar jsem pripravila ze 4 polévkových lžic na 400ml vody)
půl polévkové lžíce oleje vašeho výběru (kokosový, či arganový, či jojobový - nějaký pečující prostě)
pár kapek vašeho oblíbeného esenciálního oleje - já dala 6 kapek levandule (píšu pár kapek, protože každý esenciální olej je jiný, např. ylang ylang je tak silný, že by stačili kapky tři, záleží na tom, jak moc chcete mít směs voňavou .) )
lahvičku pro uchování směsi - 300ml
nějakou odměrku
mísu a špachtli na míchání

Všechno smícháme a nalejeme do připravené nádoby. Před použitím protřepat! .)


Ještě nemám otestováno jak dlouho vydrží - ale minimálně 14 dní ano, což je akorát, když si s tím umýváme i vlasy i tělo. .)

Miluju ten pocit když mi na všechno stačí tak málo a ještě k tomu z přírody. Jedna lahvička nahradí tři - pro někoho možná i čtyři nebo pět chemických produktů, které dříve používal (šampón, kondicionér, sprcháč, peeling, "umývací emulze na obličej"  - nevím jak se to jmenuje, nikdy jsem to nepoužívala :D) . Je to zkrátka skvělej pocit.


Vyzkoušejte a piště své zkušenosti .)

xoxo

N.

Žádné komentáře:

Okomentovat