sobota 8. srpna 2015

Marocký jíl v roli šampónu

HURÁÁÁÁÁ!

Konečně jsem našla plnohodnotnou zcela přírodní náhradu za šampón.

Představuji vám MAROCKÝ JÍL.



Je to v podstatě zemina, která má účinky jako mýdlo. Jako bonus obsahuje velké množství minerálů, jmenovitě křemík, vápník, magnezium, železo, sodík a draslík. Pochází z pohoří Atlas. Je využíván tamními ženami již stovky let, přesto my "supermoderní lidé" přicházíme na tento zázrak až po takové době.

Umývám si marockým jílem vlasy už dobrý dva měsíce a musím říct, že opravdu nemá žádná temná zákoutí.

Jak si z něj šampon udělat?
Z mnoha zdrojů jsem zjistila, že má být v poměru sušina:voda asi 1:2 - smíchaný na kašičku. Já osobně tam dávám mnohem více vody, ale je to o vašich vlasech. Sami si musíte přijít na to, co je nejlépe umyje.

A perla?
Nepotřebujete kondicionér! V ten moment kdy vlasy spláchnete tak ucítíte hedábnou jemnost, kterou jíl na vlasech i těle zanechává.

Pokud máte sušší vlasy, můžete si do něj přidat trochu třeba kokosového nebo arganového oleje.

Momentálně přemýšlím, že jím nahradím i sprcháč. Možná jen oproti šampónu přidám pár kapek esenciálního oleje pro hezkou vůni.

Já si svůj marocký jíl kupuji na ekokoze. Za 200g chtějí 130Kč, za kilo 480Kč. Mám vlasy pod lopatky a 200g by mi vydrželo asi tak pět týdnů kdyby mi ho přítel nekradl. (frekvence umývání - jednou za 4-5 dní)

Tak co? Nalákala jsem vás?

Někdy žasnu, co se v té přírodě najde za poklady. Všechno jde. Nemusíme na sebe patlat stovky chemickejch sranců. :)

xoxo

N.

6 komentářů:

  1. myslím, že se máme od těch lidí, kteří jsou "1oo let za opicema" co učit právě... .)

    OdpovědětVymazat
  2. super post! určite si ma nalákala! :)
    pozývam na giveaway

    OdpovědětVymazat
  3. wow tak o tom slyším prvně, určitě se na to podívám, a opravdu to umyje pořádně ty vlasy? nějak tomu nemůžu uvěřit:O

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, pořádně :) A pokud ne, tak to znamená, že jsi ho dala málo..Musí se celá hlava pořádně promasírovat, ne jen pocuchat, jak se to dělá s normálním šampónem..Vlasy pak nejsou tam jemný jak po normálním šampónu. Jsou tvrdší pevnější a mají přirozenej objem. .)

      Vymazat
  4. O Jílu už jsem slyšela a tvůj článek mě nalákal ještě víc. Už se těším, až ho vyzkouším :)

    OdpovědětVymazat