pátek 10. dubna 2015

živá inspirace: snídaňový smoothies

Co jsou smoothies?
Smooth = angl. jemný => rozmixované věci na jemno - textura něco mezi džusem a dětskou přesnídávkou.

Proč?
Protože je to rychlý, dobrý, zaplní a dodá rychlou energii. Když mám čas, radši si ovoce vychutnám nakrájený na kousky. Když spěchám do práce, tak tohle je zkrátka jednodužší. Dalším důvodem je, že je to příjemná forma příjmu listové zeleniny, pokud ji někdo nemá rád. Dá se dobře zakamuflovat třeba za banán.

Jak?
Smoothie můžete udělat naprosto ze všeho. Z různých kombinací ovoce, listové zeleniny, semínek, rostlinných mlék, jogurtů, superfoods, proteinů ad.

Uskalí.
Jsou dvě. Zaprvé, smoothie se musí vypít hned. Pokud možno mixovat tak akorát a nepřemixovat. Čím víc provzdušňujeme, tím víc se nám ztrácí vitamínů. A zadruhé, ne všichni si můžou dovolit všechno alias kombinace. Každý jsme jiný, tak prosím, poslouchejte své tělo. To, že někdo pije super green smoothie ze špenátu a banánu nemusí znamenat, že je to pro všechny to pravý. Zkoušejte různé kombinace a najděte si to pravé pro vás. .)

Pokud vás smoothie nezaplní, nahraďte vodu roslinným mlékem, přidejte třeba chia nebo jiná semínka.

Tabulky pro inspiraci kombinování syrové stravy - vidíte, že vše není stejné, tak nic neberte jako dogma .) /rozklikněte pro zvětšení/







Pár nápadů na smoothies .)






A na závěr, moje pokusy..

Nejradši mám kombinaci jablko banán ananas a tu různě obměňuju .)

Všechny jsou asi 750 - 850 ml = snídaně. Na sváču bych si dala asi poloviční.


jablko, banán, čtvrt ananasu, čtvrt papayi, hrnek vody

jablko, banán, hrst borůvek, hrnek vody

čtvrt ananasu, banán, hrst jahod, hrnek vody

třetina okurky, 2 stonky celeru, 2 větvičky máty,
2 hrstě špenátu, 2 malý banány, hrnek vody

půl ananasu, 2 banány, jeden mladý kokos,
hrnek vody (klidně namíchejte s kokosovou - já ji vypila zvlášť .))

A mašina?
Smoothie zvládne většina mixérů, i těch ručních. Jde o to, na čím menší částěčky se to rozmixuje, tím rychleji dostanete svoji porci energie..a jemnější jsou lahodnější. Každopádně nemusíte mít Vitamix. Je to top mixér, ale každej na něj prostě nemá. Já ho nahradila mixérem G21 za třetinovou cenu a je skvělej .)) Kdo si chce dělat smoothie v menší míře tak doporučuju nutribullet, ten je ještě levnější.

milouš

Tak ať se vám dobře experimetuje!

xoxo

N.





1 komentář:

  1. Na mě už přicházejí ty letní chutě na saláty, domácí zmrzky, smoothies.. :3 Za to jsem ráda, protože mi to hodně chutná. ale přes zimu taková chuť není. Radši mám smoothies než odšťavené ovoce.
    Co se týče kombinací, mám ráda třeba klasiku banán+špenát, banán/pomeranč+maliny/ostružiny/jahody.. ale snesu cokoli, využuju cokoli, co doma/na zahradě je. Často přidávám chia semínka. Můj oblíbenej mlíčnej koktejl je z čoko sojového mléka a banánů. :3
    Moje největší smoothie mělo 1,2 litru. :D
    Mixér mám obyč asi za 300 z Lidlu :'D a i přes časté používání funguje skvěle už dva roky.

    OdpovědětVymazat