pondělí 6. října 2014

Podzim - doba tajemna a dýní

Podzim patří mezi moje nejoblíbenější roční období. Zalízáme do postelí s čajem, večer si rozsvítíme svíčku a jíme dýně. Když jsem byla malá tak jsem hrozně chtěla pouštět draky. Šla jsem jednou. Moc mi to nešlo, mamka nebyla zrovna crafty, takže můj drak toho moc nevydržel. Jednou mi koupila draka na pláži. Racka. Ještě ho někde mám.
Ale pouštění draků už mě opustilo.
Teď mám ráda dlouhý procházky. I když se na ně často nevydávám.
Nebo když občas prosvitne sluníčko. Takový ty zbytky léta, to je krásný.
A pak..no a pak ty barvy. Ještě tu nejsou, ale stromy už se pomalu ukládaj ke spánku. Ach, stromy.
Objali jste někdy strom? Já vždycky myslela, že se to tak jen říká, ale obejmout strom je nádherná věc. Není to jak když obejmete skříň. Třeba. Cítíte bytost.


A pak je tu 31.říjen a nejlepší svátek v roce. Samhain. Nebo Haloween, jak je libo. O tom vám samozřejmě budu ještě psát. Vynechala jsem dva svátky z kola roku, jestli jste si všimli. Napíšu vám o nich až příští rok. Nemám ještě dostatek informací a prožitků. Každopádně to se o Samhainu říct nedá, takže se na něj můžete těšit. .)

Podzim je doba magie, čas tajemna. Vždycky kolem západu Slunce, jde cítít takovej ten chlad na duši. Takový to "chce se mi spát". Všechno jde pomalu spát. Je to krásný.

Dýně jsou super. Žejo? Taková poctivá dýňová polívka. Nebo pečená s česnekem. Mňam. Ještě bych se mohla naučit nějakej dýňovej koláč. Jednou jsem dělala dýňovej koláč. No achjo. Bylo to hrozný. Hrozně ráda ji vyřezávám. Ale letos asi nebudu. Nemám ji kam dát. Za to jsem ulovila ve večerce takovou malou okrasnou dýničku strašně divných tvarů (vypadá jak kdyby ji navrhoval sám pan Burton) a vystavila jsem aspoň ji.

....podzim....

  • šály a svetry
  • teplej čaj nebo kakao
  • dlouhý procházky
  • poslední paprsky letního sluníčka
  • barevný listí
  • šťastný děti pouštej draky
  • vyřezávání dýně
  • požírání dýně
  • nacházení malých krásných ošklivých dýní
  • napichování kaštanů na párátka (nikdy mi to nejde)
  • filmový večery
  • knižní chvilky
  • svíčky
  • čumění do krbu a ohínků <3
Jdu si udělat kakao, přitulit se k mužovi, peřině a paní brokolicové a kouknout na film. 

Hezký podzimní večer přeju.

N. *


1 komentář: