pátek 24. října 2014

Dýňové muffiny

Hola hej dnes už podruhé. Začínám být závislá na vaření. Musela jsem dnes vyzkoušet recept na pátek, abych pak nebyla naštvaná, že se mi nepovedlo na Samhain upéct něco z dýně. Inspirovala jsem se na stránce Veganbaking a musím říct, že lepší muffiny jsem fakt ještě nikdy nejedla.

Jsou prostě a naprosto úžasný.



...hrnek má 250ml, polévková lžíce 15ml a čajová lžička 5ml (používám takový ty plastový lžičky z ikei)...

Suroviny:
3 pL vody
1 pL mletého lněného semínka

2 pL sójového nebo jiného rostlinného mléka
1 čL jablečného octa

1 1/4 hrnku celozrnné pšeničné mouky
1 hrnek hladké pšeničné mouky
1 čL kypřícího prášku
1 čL jedlé sody

1 hrnek dýňového pyré (dýně uvařená a rozmixovaná s co nejmenším množstvím vody - potřeba asi 275g syrové dýně - já měla hokkaido)
3/4 hrnku třtinového cukru (v původním receptu je 1 hrnek, ale přišlo mi to moc sladké)
1/2 hrnku oleje - třeba slunečnicového
1/4 hrnku pšeničného sirupu (v receptu je ječný slad - já měla doma ten pšeničný a vyšlo to dobře .) )
1 čL soli
1 čL citrónové šťávy
1 čL skořice
1/2 čL zázvoru v prášku - pokud máte čerstvý tak dejte celou lžičku
1/4 mletého hřebíčku

1/2 hrnku nasekaných vlašských nebo pekanových ořechů

Troubu si předehřejeme na 175°C (horkovzdušná). Smícháme lněné semínko s vodou a odložíme. Smícháme mléko s octem a také odložíme. Ve veké míse promísíme obě mouky, kypřící prášek a sodu. V druhé míse smícháme pyré, cukr, olej, sirup, sůl, citrónovou šťávu, skořici, zázvor a hřebíček. Poté vmícháme odležené lněné semínko a mléko. Do mouky uděláme důlek a vlijeme. Mícháme s citem. Těsto na muffiny má být spíše tužší než řídké. Protože pyré může být u každého individuálně vlhké, můžeme v průběhu přidat trochu mléka nebo mouky pokud je těsto řídké nebo moc husté. Nakonec vmícháme ořechy a naplníme vymazaný (olejem) nebo formičkami vyložený (doporučuju) muffinkový plech až k okraji - to nám vytvoří ten hezký "muff převis". Dáme péct asi na 25 minut (zkoušíme špejlí .) ). Recept vyjde na 10-11 muffinků.

Od teď už jiný dezert na Samhain nepeču <3

N.

2 komentáře:

  1. Vypadají nádherně! Já mám v plánu také dýňové muffiny, ale mam jiný recept... takže pokud se mi nepovedou, tak upeču ty tvoje :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, určitě je zkus, nebudeš litovat! jím ho teď po 3 dnech a je furt jak čerstvý :D .))

      Vymazat