středa 14. května 2014

Krémová žampionová omáčka/rizoto

Nejlepší žampionová omáčka na světě. Má jednu tajnou ingredienci. Muškátový oříšek. (pššt)



Suroviny (na 2-3 porce):
1 střední cibule
6 žampionů
trochu oleje (řepkový)
na zahuštění mouka s vodou kolik je potřeba (radši méně než více)
půl krabičky sójové smetany
houbové koření
vegeta (zdravá verze)
kmín
2 bobkové listy
asi čtvrt muškátového oříšku
sůl

k omáčce můžete dát třeba brambory, ale dle mého názoru je nejlepší rýže (já dala jasmínovou - moje momentálně nejoblíbenější .) )

Na oleji necháme zavonět najemno nakrájenou cibuli, přidáme nakrájené žampiony a chviličku restujeme, přidáme trochu vodu (akorát aby se směs zalila, více ne), bobkové listy, muškátový oříšek (nastrouhaný nebo nožem naškrábaný) a kmín (asi tak jedna plná čajová lžička). Necháme chvíli podusit. Přidáme vodu do množství kolik chceme omáčky (já dala necelé dva hrnky), přidáme na zahuštění mouku s vodou, kterou si dopředu připravíme do hrníčku (asi 1:1). Dále okořeníme vegetou a houbovým kořením. I přes všechna koření může být omáčka málo slaná, pokud je tomu tak, můžete přidat sůl.

Smícháme s rýží, můžeme ozdobit rajčátky, pažitkou nebo čímkoliv jiným a pochutnáváme si. .)

N.

4 komentáře:

  1. To vypadá vážně krásně,nad tou fotkou mi hlasitě zakručelo v žaludku, sakryš :D

    OdpovědětVymazat
  2. Úžasné :) podobná krémová jídla miluji :)

    OdpovědětVymazat
  3. s muškátovým oříškem jsem snad ještě neměla tu čest :(

    OdpovědětVymazat