úterý 10. září 2013

Pizza

Veganská pizza? Proč ne. Zkoušela jsem pár receptů na těsto, ale včera jsem narazila na recept(na stránce http://www.vegan-pizza.com/), který se konečně nepokazil. :D

Budeme potřebovat:
1 hrnek teplé (ne horké!) vody
2,5 čL sušeného pekařského droždí
1 pL cukru
3 hrnky mouky (použila jsem světlou hladkou) plus na pomoučení desky
1 čL soli
1 pL olivového oleje (+ na vymazání mísy)

Začneme tím, že si uděláme kvásek. Smícháme teplou vodu s droždím a cukrem. To, že je kvásek funkční poznáme tak, že se na povrchu vytvoří taková bělavá pěna.


Kvásek necháme odstát tak pět minut. Mezi tím si ve velké míse smícháme mouku se solí. Uděláme v ní díru, nalejeme kvásek a olivový olej.


Těsto mícháme vařečkou (jak babičky hnětly buchty).  Po chvíli mě to přestalo bavit tak jsem přešla z vařečky na ruce.. až se všechno krásně spojí, předěláme si těsto na desku, pomoučíme, a propracováváme. Vždycky po nějakým intervalu se vám začne lepit na ruce, přidejte mouku a pokračujte. Takhle asi deset minut dokud se těsto nepřestane lepit a bude vláčné.


Připravte si čistou mísu, vymažte ji olejem (já použila olivový) a umístěte do ní bochánek. Nechte kynout dvě hodiny. (mísu zakryjte třeba prkýnkem na krájení a přehoďte přes něj utěrku)


Po dvou hodinách mi těsto vylezlo až na okraj mísy. .) Až bude těsto vykynuté, dejte mu pořádnou ránu abyste srazili bublinky. Vytáhněte na desku, rozdělte na kolik bochánků chcete (dle velikosti chtěné pizzy) a začněte tvarovat placku. Nejdřív udělejte dlaní do bochánku důlek a pak natahujte a natahujte. Dávejte pozor ať se neroztrhne, pokud ho znovu smuchláte a začnete tvarovat znova, už nebude tak poddajné, je třeba ho zas nechat chvíli odpočnout.

Hotovou placku předělejte na olejem vymazaný plech a potřete/posypte čímkoliv na co máte chuť.

Já měla základ rajčatové sugo, veganline natural, žampiony a oregáno.

Recept na rajčatové sugo

Suroviny:
rajčatový protlak
cibule
čerstvá bazalka
olivový olej
sůl

Na olivovém oleji osmahneme na plátky cibuli (na konci vytáhneme) zalejeme rajčatovým protlakem, necháme pár minut povařit. Nakonec přidáme bazalku a dochutíme solí.

A výsledek - dokonalá pizza .))



Ps: dokonalá až na jednu věc. Když si vezmete trojúhelníček do ruky tak se neprohne. Je rovný a křupavý. Ptala jsem se proč to tak je, jestli to je těstem, ale bylo mi řečeno že to dělá ta trouba, že v peci by se to povedlo. Tak pokud máte náhodou nějaký recept na těsto které se prohýbá i když je upečené v troubě, sem s ním! .)

EDIT: fígl na prohnutou pizzu i v troubě - prej existuje speciální plech s dírkama na pizzu který ji udělá vláčnou :-O !






1 komentář:

  1. Jednou jsem zkoušela dělat pizzu a nic moc... :D Takže díky za tenhle recept. :)

    OdpovědětVymazat