pondělí 12. srpna 2013

Happy birthday and holiday stuff / vegan tips

Dobrý den ve spolek po dlouhé době. Dala jsem si prázdninovou pauzu. (Nevím jestli si něco takovýho může "blogger" dovolit ale co už :D ) Moje prázdninová funny part je u konce.. Teď budu se zas budu muset vrhnout na školu (aaarggh). Byla jsem v tý Itálii, na Podpáře a oslavila jsem svoje 21. narozeniny (z čehož se vyklubala nejzabitější párty ever).

Itálie byla fajn, klasická dovolená.. Spaní, jídlo, vyvalování na pláži, stýskání po osobách blízkých a tak dále. Ale co mě potěšilo, tak jsem to tam více méně přežila na veganské stravě, měla jsem nápad, že o tom napíšu zvlášť článek, ale zas toho tolik není.

Jak přežít v cizí zemi a stále býti veganem.

Víte, že já úplnej vígn nejsem, to snad nemusím opakovat. Občas jsem si tam dala pizzu, ale point IS, že by to docela dobře šlo i bez toho. Jak?

  • nechoďte do hotelu, bydlete na aparmánu s kuchyní (pokud stanujete tak si aspoň vemte takovej ten malej vařič)
  • pokud jedete max. 24 hodin, můžete si s sebou vzít i chlazené věci, pokud vás na místě bude čekat lednička (já si vzala klaso a veganline a cestu vydržely - důležitý je aby byly nový - nerozbalený)
  • co na snídani? ovesná kaše. (s sebou: vločky, oříšky, sušený ovoce a sojmlíko v prášku - můžete s sebou táhnout zavařený broskve jako já a nebo si na místě koupit ovoce - bez něj to není ono ;) jo a kakao, skořice nebo agáve je taky super nápad)
  • obědy/večeře: chleba s pomazánkou a zeleninový salát, vzala jsem si s sebou Patifu - vynikající veg pomazánky, chleba koupíte na místě; další vynikající věc jsou bruschette - opečený chleba v troubě/na pánvi pokapaný olivovým olejem, cherry rajčátka a rukola mňam mňam; další jídlo můžou být těstoviny s rajčatovou omáčkou (v Itálii koupíte na každým rohu - sypala jsem veganlinem), pokud máte k dispozici kuchyň můžete si udělat opečené brambory (pokud ne tak na ohni .) ) další výborný jídlo jsou fazole v tomátě (já měla od heinz) - samotné nebo smíchané s rýží a venku si jako vždy můžete koupit všemožné smažené hranolky atd. Ale v Itálii mají i velmi dobrý výběr salátů; na každým kroku vám připraví bruschettu (hlavně na jihu .) ) A určitě si vyhledejte tržnice poblíž místa kde budete ubytovaní, obrovský výběr ovoce a zeleniny..
  • pokud budete v supermarketu, čtěte etikety, mnoho italských výrobků je vegan i když tak na první pohled nevypadají (hlavně takové ty různé buchtičky a sušenky)
Na fesťáku Pod parou jsem se živila také Patifu s chlebem, měli tam Goody Foody na grilu - což není bohužel vegan (je tam vejce), těstovinový salát s tofu, smažené žampiony/květák, hranolky, pomazánky, saláty. Nic zdravého, ale fesťák nemá být o zdraví. :D .) BTW kapely byly skvělý. Nejvíc jsem si užila Bad religion, Bloodsucking Zombies from Outer Space, Crushing Caspars, Evergreen Terrace, Adicts, stihla jsem i kousek Brains. Ostatní byly takový na jedno brdo - československej punk.. Neříkám, že to bylo špatný, třeba taková Davová psychóza byla moc fajn, jen jsem si to neužila tak, jak ty předchozí..

Teď pár slov o mých narozeninách. Slavila jsem je 9.8. s mou bestfriend v Tembu (kde jinde). Bylo mi 21 a naše téma bylo Královský pohřeb. Dress code celkem vyšel..všichni přišli v černým.. ale už ten den, kdy jsem se probudila, tak jsem věděla, že to bude stát celý za hovno..aspoň pro mě. Bavila jsem se tak hodinu. Pak mi začlo být blbě, že jsem nemohla ani stát.. Jo, sice jsem vypila 7 panáků, ale upřímně jsem nebyla ani trochu opilá (jak by někdo mohl být..z lemonda), tak jsem pokojně odešla v JEDNU hodinu domů. (děsný já vím) Hlavně když to udělala Janet minulej rok tak jsem se na ni zbývajících 364 dní zlobila. Karma bejby, karma.

Přemýšlela jsem že sem dám nějaký fotky...ale když jsem je viděla...no... strašný, tak jen pár.

<3






Ostatní fotky jsou nepřístupný. Už na těchto vypadáme jak zfetlí :D

Užijte si zbytek prázdnin.

Bye .)

4 komentáře:

  1. Odpovědi
    1. tím jsem chtěla samozřejmě říct, že tam já vypadám strašně :D seš best fotograf ever *

      Vymazat
  2. Sestra teď jela jenom na hory a trochu jídelní přípravu podcenila... žila tam skoro týden na topinkách, hranolkách, brambůrkách a sušenkách oreo. :D

    Taky se hrozně těšim do školy, noo. :D

    OdpovědětVymazat
  3. No někteří vypadají zfetlí už na těchto!:D coffeebean

    OdpovědětVymazat