středa 24. dubna 2013

hello vegan

Už jsem tu psala o pár článků níž, že jsem 4 roky vegetariánem a poslední zhruba rok mám sympatie k veganství. Resp. bych se stala veganem ze dne na den, kdybych stále nebydlela doma. Takže se snažím jíst co nejvíce rostlinný potravy.. Trochu se mi daří domácnost infiltrovat (muhehehe), takže něco neveganského mám tak maximálně v 5 ze 14 jídel za týden (a to nikdy v případě pokud vařím já).

Něco jiného jsou snídaně. Ty se za poslední půlrok ani nedotkly živočišných produktů. ..mám hrozný štěstí, že si moje mamka oblíbila ovesnou kaši..

ovesné vločky (nejlepší je smíchat půl napůl s výběrovými - víc křupou), zalité rýžovým mlékem, plné semínek a ořechů (vlašáky, konopné semínko, ..), rozinky, skořice, trocha agáve sirupu a hromada čerstvého ovoce .) 

Agáve sirup je vynikající věc. Je velmi podobný medu, jak chutí tak konzistencí.
Lepší veganské sladidlo jsem si nemohla přát. 

Nepiju/nejím: mléko, jogurty, mléčné výrobky (kromě sýrů), med, všechny druhy masa, želatinu.

Jediné co mi ještě na této cestě zbývá vynechat jsou sýry - který si dám opravdu vyjímečně - a vajíčka - které zatím jím (ne, že bych se s nima cpala od rána do večera, ale tak 2 týdně sním), protože je mám od dědečka, ale časem přijde i na ně.

Obsah syrovátek, vaječné bílkoviny a živočišných éček zatím moc neřeším, snažím se nejdřív zbavit přímé konzumace těchto potravin. Ale když můžu (a nemusím kvůli tomu jezdit přes půl města do Lidlu) tak se jim vyhýbám oklikou.

ukázka oběda - česnekové brambory, cuketa a žampióny obalené v hrašce, hromada zeleniny
Jak udělat česnekové brambory aneb nejlepší bramborový pokrm všech dob.

Potřebujeme
brambory (3 střední na jednu osobu)
jeden stroužek česneku (podle chuti)
oregáno
rostlinný olej (olivový nebo slunečnicový)

Předehřejeme troubu kolem 190°. Oloupeme a nakrájíme brambory. Do nějaké uzaviratelné nádoby (např hrnec), vložíme brambory, rozmačkaný česnek, oregáno a olej (přiměřeně - čím víc oleje tím se budou míň lepit k plechu, ale pozor ať to nepřeženete) a pořádně protřepeme. Vysypeme na plech, rozložíme (neměly by se překrývat, aby se hezky opekly), pečeme asi 15 minut - průběžně kontrolujeme, popř. obracíme. Vytáheneme, pochutnáváme si. <3

Tak. Pokračování příště. Těšte se na rozsáhlé filozofování na toto téma. Mám to nacvičený v reálný konverzaci. Aneb jak se říká.. what's the hardest thing about being vegan? Dealing with idiots.



3 komentáře:

  1. Ty brambory jsou předem uvařené, nebo změknout v troubě? Děkuju

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Změknou v troubě :)

      Vymazat
    2. Díky, vypadají skvěle! Dneska je zkusím :)

      Vymazat